Tilbake til alle arrangementer

Hvordan selge til kommunen?

Hvert år kjøper det offentlige varer og tjenester for betydelige summer. Ved å handle lokalt kan kommunen bidra til et godt servicetilbud, lokale arbeidsplasser og skatteinntekter.

Vil du selge til offentlig sektor? Og hvordan kan kommunene handle fra lokale bedrifter, uten å komme i konflikt med regelverket for offentlige anskaffelser?

19. mars arrangerer bransjegruppe Handel & service frokostmøte for å sette fokus på mulighetene som ligger i dette markedet for din bedrift. Målgruppen er først og fremst bedrifter innen handel og service, men møtet er åpent for alle interesserte.

Du får vite mer om:

  • Hva kjøper kommunene av varer og tjenester

  • Spillereglene for offentlige innkjøp

  • Hvilke kriterier kan kommunene bruke for å legge til rette for lokale leverandører

  • Hvor finner du informasjon om anbud og innkjøp

  • Anskaffelser under 100.000 og 1,3 mill kroner - hvilke regler gjelder

  • Klima- og miljøhensyn - 30 % vekting fra 01.01.24

  • Erfaringer med offentlige anbud

Du møter:

  • Henrik Lande, advokat/partner og Anders Våge, advokatfullmektig i Harris Advokatfirma

  • Henriette Dale Bråthen, innkjøpssjef i Alver kommune

  • Christopher M. Straumøy, jurist og Bjarne Ve Sæbø, innkjøper i Austrheim kommune

  • Evy Eknes, daglig leder i Reklamehuset

Tid: 19. mars kl 08.30-10.00 (frokost fra 08.00)

Sted: Dampen, Hagellia 6, Knarvik

Tidligere arrangement: 13. mars
Industritur til Stord
Senere arrangement: 20. mars
Ledernettverket LINK